Opowiem Ci mamo - Marcin Barczyński oraz Artur Nowicki




Dziś dla odmiany mam dla was recenzję książek dla dzieci. Już jakiś czas zabieram się za pisanie, bo mam wiele do przekazania, ale łatwiej przelać na papier swoje przeżycia po przeczytanej lekturze niż emocje pociechy. Moje dzieci kochają książeczki, a syn wybiera je sam. Ostatnio padło na „ Opowiem Ci mamo – co robią pociągi” oraz „Opowiem Ci mamo- co robią auta” wydawnictwa Nasza Księgarnia.




 Książeczki są bardzo kolorowe, co przyciągnęło jego uwagę od razu. Rysunki przedstawiają pociągi oraz samochody w różnych sytuacjach: przy pracy, w warsztacie, w zajezdni. Tekstu nie jest dużo, więc małe dzieci się nie nudzą, a te, które uczą się czytać, nie zniechęcają się. Przy tym wszystkim uczą się, jak zbudowane są pojazdy oraz do czego służą.





  Ale najbardziej podoba mi się to, że są to pierwsze książeczki, które „czyta” mój trzyletni synek, bowiem są stworzone do opowiadania przez dzieci tego, co widzą. Maluch momentalnie podłapał to, a jego historie są coraz dłuższe i ciekawsze, mało tego zaczyna coraz chętniej opowiadać inne historie oraz wydarzenia z przedszkola. Pozytywnie działają na wyobraźnię, rozwijają słownictwo.

Polecam wszystkim rodzicom, którzy chcą dla odmiany posłuchać, a nie czytać. My na pewno sięgniemy, po następne z tej serii.   

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 po drugiej stronie książki-recenzje , Blogger