"Będziesz moja"- Diana Brzezińska




Co jeśli na naszej drodze stanie osoba, która jest rządna władzy? Nie słucha nikogo, dąży do swojego celu, nie patrząc na konsekwencje swoich działań 
i uczucia bliskiej osoby, która wydawałoby się na pierwszy rzut oka , jest całym jego światem. Czasem nawet nie zdajemy sobie sprawy, w jak toksycznej relacji tkwimy, a czasem nie chcemy tego dostrzec, aż los zsyła nam… Swoje przemyślenia zawdzięczam Dianie Brzezińskiej i jej powieści „Będziesz moja”, którą zapragnęłam przeczytać po zapoznaniu się z opisem. Obiecywałam sobie po książce bardzo wiele, jej opnie były dobre, ale czy prawdziwe? Nie ! Książka okazała się znakomita, autorce udało się wywołać gęsią skórkę na moim ciele, kołatanie serca, ale również śmiech, a co dziwniejsze odczuwałam nawet wzruszenie, a to mi się zdarza raczej rzadko podczas czytania kryminałów…


Ada Czarnecka: rudowłosa profilerka z ciętym językiem, powszechnie znana jako leń o wyjątkowo niskiej empatii, notoryczna spóźnialska i miłośniczka seriali true crime.
Krystian Wilk: przystojny i ambitny podkomisarz, seryjny podrywacz, dla którego „mąż to nie przeszkoda”.
Połączyła ich praca w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Szczecinie, zagadkowa sprawa z Archiwum X i skomplikowana „przyjaźń”.
Szczecinem wstrząsa seria brutalnych morderstw. Sprawca upodobał sobie młode, rudowłose kobiety i z niezwykłym okrucieństwem urządza swoim ofiarom specyficzną uroczystość przed śmiercią. Trzeba działać szybko. Zostaje powołany zespół śledczy, w którego skład wchodzą Ada i Krystian. Ich znajomość się zacieśnia. W końcu nic tak nie zbliża jak zbrodnia…



Diana Brzezińska - „pisarka i prawniczka. Charakterna miłośniczka dobrej literatury, amatorka jazdy konnej, zakochana w szaleńczych latynoskich rytmach. „Będziesz moja” to pierwsza część jej debiutanckiej serii kryminalnej”

Autorka posługuje się bogatym i obrazowym językiem, dzięki temu miałam wrażenie, że razem z bohaterami przechadzam się po Szczecinie. Oczami wyobrazi widziałam deptak, park oraz inne miejsca, z którymi wiązała się ich historia, a której nie znałam wcześniej. Pisarka stworzyła ciekawą i wciągającą fabułę, która potrafi zaskoczyć czytelnika. A koniec wbija w fotel! Początkowo akcja toczy się powoli, mamy możliwość poznać naszych bohaterów, sposób ich pracy, nawyki, ale również zalety i wady. Potem przyspiesza i już nie zwalnia, osobiście nie potrafiłam odłożyć książki, chłonęłam stronę po stornie, czekając, co stanie się za chwilę, a napięcie rosło z każdym rozdziałęm... Autorka stworzyła narratora trzecioosobowego, który towarzyszy różnym bohaterom w ich codziennym życiu, dzięki temu zabiegowi zatracamy się 
w stworzonym przez nią świecie. Następnym dużym plusem powieści jest kreacja bohaterów, bowiem nie znajdziecie w powieści idealnych ludzi, którzy nigdy się nie mylą, ale ludzi z krwi i kości, popełniających błędy, czasem leniwych, którzy mają swoje problemy. Wszystko to sprawia, że wydają się realni.

Krystian Wilk- ma 34 lata, jest błyskotliwy i inteligenty, do tego przystojny, szybko udało mu się osiągnąć w pracy wysoką pozycję. Gdy sprawa go interesuje, potrafi się jej poświęcić całkowicie, staje się jego obsesją, lecz, gdy jest nudna … Uwielbia sporty ekstremalne, latynoskie rytmy, szybkie kobiety 
i motory. Nieoczekiwanie w jego życiu pojawia się Ada- psycholog policyjny, której nie interesuje szybki numerek, kocha męża, pomimo że w ich małżeństwie kryzys goni kryzys. Jest pyskata i leniwa, kocha seriale i spóźnia się notorycznie, ale jest przy tym niezwykle inteligentna i spostrzegawcza. To wszystko sprawia, iż przyciąga Wilka do siebie jak magnez, jest jedyną osobą, która czyta z niego, jak z książki. Wspólnie mierzą się ze sprawą zaginięcia, 
a następnie ze sprawą brutalnych morderstw...jeśli jesteście ciekawi, jak zmieni się życie tej dwójki i czy ich relacje z zawodowych ulegną zmianie, ale także czy nauczą się ze sobą współpracować, aby rozwiązać zagadkę i znaleźć mordercę, musicie koniecznie przeczytać! 

Polecam wszystkim miłośnikom kryminałów, ale nie tylko, bowiem ta historia poza sprawą do rozwiązania, to przede wszystkim opowieść o ludziach, ich emocjach, rozterkach, więzach rodzinnych, jak i szczypta pikanterii. Ja już tęsknię za Wilkiem i Adą oraz ich ekipą, ale również jestem niesamowicie ciekawa ich dalszych losów.

Za możliwość przeczytania dziękuję WYDAWNICTWU OTWARTE

3 komentarze:

Margaretta pisze...

Jeżeli serce zabije mi mocniej podczas czytania tej książki, to ja z chęcią skuszę się i przeczytam jednym tchem 😁

grazyna pisze...

Recenzja całkiem zachęcająca. Chyba i mnie spodobałaby się ta powieść.

Lavende79 pisze...

To jest książka, którą koniecznie muszę przeczytać.

Copyright © 2016 po drugiej stronie książki-recenzje , Blogger