"Dwa sumienia Theophiliusa"- Kajetan Puszek




Uwielbiam tajemnice, co pewnie zauważyliście, w związku z tym „ Dwa sumienia Theophiliusa”- Kajetana Puszka był oczywistym wyborem- tajemnice, spisek i pościgi za okrutnym mordercą . I tak właśnie trafiłam w szeregi polskich masonów. Udało mi się dowiedzieć, jak działa ich organizacja oraz razem z Pudlem i Aleksandrem ścigałam potwora, próbując odkryć jego prawdziwą tożsamość.

Krwawe improwizacje Theophilus - nekromanta i członek tajemniczego zakonu dokonuje rytualnych morderstw masonów. Jego tropem podążają detektyw Pudliński, łysy i krępy indywidualista, który oprócz strzałów z glocka wystrzeliwuje z siebie ostre i cięte dźwięki saksofonu tenorowego podczas jazzowych improwizacji, copywriter Aleksander, dla którego ściganie zbrodniarza stało się obsesją. Kim jest bezwzględny morderca i co nim kieruje?’’

„Kajetan Puszek- od siedmiu lat związany z branżą reklamową, pracuje jako copywriter 
i dyrektor kreatywny. Interesuje się wolnomularstwem i historią najnowszą.”


Autor posiada wiedzę o masonach. Język zharmonizowany jest z osobowościami bohaterów. Książkę przeczytałam jednym tchem. Zaintrygował mnie świat bohaterów. Pisarz stworzył ciekawą fabułę, jednak w niektórych momentach czułam niedosyt. Akcja toczy się bardzo szybko, czasem zdarzało mi się pogubić. Trzyma czytelnika w napięciu. Ciągła pogoń za mordercą nadaje niesamowitego klimatu powieści oraz rozbudza wyobraźnię. Kajetan Puszek stworzył oryginalnych bohaterów, którym na co dzień w życiu towarzyszy jazz, whisky oraz przelotne znajomości z kobietami.

Pudel, czyli inspektor Marek Pudliński jest jednym z najlepszych policjantów w Polsce. Kieruje się intuicją, potrafi wydostać się z najgorszych opresji. Szef przydziela mu niecodzienną sprawę- rytualne morderstwo. Od razu domyśla się, że zamordowany należy do masonów. Do zespołu dołącza członek loży masońskiej Aleksander, razem tworzą portret psychologiczny mordercy i rzucają się w pogoń za nim. Więcej wam nie zdradzę musicie sami sprawdzić, czy uda im się odkryć, kim jest psychopata, aby zatrzymać falę zabójstw?

Polecam książkę osobom, które uwielbiają zagmatwane intrygi, tajemnicze stowarzyszenia oraz wartką akcję. Ja na pewno sięgnę po kolejną książkę Kajetana Puszka, jestem bowiem ciekawa, co tym razem wymyśli i czy rozwinie swoje umiejętności pisarskie.

Podziękowania za możliwość przeczytania książki składam na ręce Kajetana Puszka oraz  wydawnictwu Oficynka

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 po drugiej stronie książki-recenzje , Blogger